Det är inte alltid lätt att få mer trafik till webbplatsen. SEO-tekniker är nyckfulla, och de bästa sätten att driva trafik kan vara föråldrade nästa månad eller år. Den goda nyheten är att det fortfarande finns gott om effektiva, billiga och effektiva strategier som hjälper dig att öka dina trafiksiffror. Här är 10 beprövade taktiker som du kan använda för att driva fler besökare och förvandla dessa besök till kunder.

Möt din publik där de är.

Sociala medier är en kraftfull plattform för att bygga varumärkeskännedom och generera mer trafik för ditt företag. Du måste dock förstå vilka plattformar din målgrupp använder. LinkedIn kan till exempel vara en bättre kanal för e-handelsmarknadsförare som vill nå yrkesverksamma inom B2B-området, medan TikTok kan vara ett bra alternativ för en ung 20-årig konsument som är intresserad av att köpa knasiga kontorsmaterial.

Publicera engagerande blogginnehåll.

Att skriva och publicera blogginlägg av hög kvalitet är ett bra sätt att generera mer organisk sökmotortrafik till din webbplats. Google belönar webbplatser med regelbundna uppdateringar genom att visa dem högre i sökresultaten.

Visa dina produkter på influencers bloggar.

Framhävd produktplacering är ett effektivt och budgetvänligt sätt att öka trafiken till din webbplats. Influencers på sociala medier är mycket betrodda av sina följare och om de presenterar dina produkter kan det leda till en betydande ökning av webbplatstrafiken.

Uppdatera ditt innehåll regelbundet.

Att hålla ditt webbplatsinnehåll färskt kan förbättra organisk trafik, konverteringar och din totala ROI. Publicera innehåll enligt ett regelbundet schema och lägg till sociala delningsknappar så att läsarna enkelt kan sprida ordet.

Att få trafik till webbplatsen är nyckeln till att nå dina mål

  1. Oavsett om ditt mål är mer försäljning online eller fler kunder i butiken är webbplatstrafik nyckeln till att nå dessa mål.
  2. Här är några beprövade strategier för att driva fler människor till din webbplats.
  3. Skriv blogginlägg med sökbara nyckelord som resonerar med din publik.

Att locka besökare på webben

Oavsett om din webbplats är en webbutik eller en blogg är nyckeln till tillväxt att locka besökare. Mer trafik leder till ökad försäljning och möjligheter till sponsring och annonser. Detta gäller särskilt för e-handelssajter, där en besökares implicita kostnads- och intäktsanalys kan vara avgörande för försäljningen.

Att locka besökare på webben är en komplex uppgift, där vissa typer av attraktorer är bättre lämpade för vissa målgrupper än andra. Personliga attraktorer, till exempel, är en attraktiv metod för att nå enskilda besökare och skapa en interaktiv relation. Datortidningsförlaget Ziff-Davis erbjuder till exempel en funktion som låter varje läsare ange en personlig profil, som avgör vilka länkar som ska visas vid framtida besök. Adaptiva attraktorer använder en besökares tidigare beteende och demografiska data för att dynamiskt anpassa hans eller hennes uppsättning av webbsidor, precis som tidskrifter kan personifieras.

Breda trafikattraktorer, som sökmotorer, kataloger, nyhetscenter och elektroniska gallerior, kan locka ett enormt antal besökare på kort tid. För vissa företag kan dessa webbplatser ha en stark konkurrensfördel, särskilt när de tillhandahåller aktuell, exklusiv och värdefull information.

Vissa webbplatser har ett mycket specialiserat tilltal, som UPS med sitt paketspårningssystem eller Apples EvangeList anslagstavla för Macintosh-entusiaster. Dessa attraktionsfaktorer har potential att öka kundlojaliteten och förbättra kundservicen genom att medlemmarna hjälper varandra.

Beprövade taktiker för att få trafik till webbplatsen